خانه | وبلاگ مصرف کنندگان

هفت روش استفاده از روغن کالاندولا برای مراقبت پوست

روغن کالاندولا نوعی روغن طبیعی به‌دست آمده از گل همیشه‌بهار (Calendula officinalis) است. روغن گل کالاندولا دارای خواص مختلفی از جمله ضدقارچ، ضدالتهاب و ضدباکتری است، که باعث میشود بتوان‌ از این روغن برای التیام زخم‌، تسکین اگزما و  التیام راش پوشک استفاده کرد. این روغن همچنین خاصیت ضدعفونی دارد. در این مطلب به بررسی هفت روش استفاده از روغن کالاندولا برای مراقبت پوست می‌پردازیم.

عصاره کلاندولا

روغن کالاندولا؛ مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی

برای تهیه روغن کالاندولا از روش اینفیوژن (infusuion) استفاده میشود از این روغن می‌توان برای تهیه انواع پماد و کرم مخصوص پوست  استفاده کرد. این روغن همچنین قابلیت استفاده به صورت خالص بدون ترکیب با مواد دیگر را هم دارد. کالاندولا را می‌توان به صورت دمنوش، عصاره الکلی یا کپسول هم فراوری کرد.

فواید روغن کالاندو‌لا برا‌ی پو‌ست

از روغن کالاندولا می‌توان برای التیام بیماری‌های مختلف استفاده کرد، در ادامه، با هفت روش استفاده از این روغن طبیعی برای مراقبت پوست آشنا می‌شویم.

استفاده از کالاندولا به عنوان ضد آفتاب

روغن کالاندولا مقاومت مناسبی در برابر اشعه‌های مضر خورشیدی دارد. طبق آزمایشاتی که در سال 2012 انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که کرم حاوی روغن کالاندولا  دارای خواص SPF است.

از روغن کالاندولا می‌توان برای التیام زخم‌ها استفاده کرد

روغن کالاندولا به دلیل خواصی که دارد، می‌تواند تا حدی زخم‌های پوستی را التیام بخشد (باعث تسریع در بهبود زخمها شود). در سال 2013 طی تحقیقاتی که در اینباره انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که استفاده منظم از روغن طبیعی کالاندولا باعث افزایش سرعت بهبودی زخم‌ها می‌شود. در این تحقیق، زنانی که پماد کالاندولا یا پماد آلوئه ورا را به مدت پنج روز، هر هشت ساعت یکبار استفاده کردند، کاهاش علائم، قرمزی و التهابا پوستی را گزارش کردند، اضافه کردن پماد کالاندولا یا آلوئه ورا به مراقبت استاندارد، تاثیر بیشتری نسبت به مراقبت استاندارد داشت.

روغن کالاندولا برای درمان آکنه‌های پوستی

برخی افراد از روغن گل کالاندولا برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. یک مطالعه آزمایشگاهی در این باره نشان داد که عصاره کالاندولا ممکن است در درمان و پیشگیری از آکنه ولگاریس مفید باشد. البته برای بررسی میزان تاثیرگذاری این روغن برای درمان آکنه به تحقیقات بیشتری نیاز می‌باشد. به منظور بررسی اثر کالاندولا در درمان آکنه ی پوست خود می‌توانید کرم یا روغن این گل را روی صورت بمالید و به صورت کامل ماساژ دهید. و یا صورت تمایل می‌توانید ماسک‌های بر پایه کالاندولا به صورت هفتگی استفاده کنید.

روغن کالاندولا برای درمان اگزما

یکی از زمینه‌های استفاده از کالاندولا برای پوست، استفاده برای درمان اگزما است. تا به امروز تحقیق جامعی درباره تاثیرگذاری روغن کالاندولا بر درمان اگزما انجام نشده است. با این حال، برخی بر این باور هستند که این روغن تاثیرگذاری مناسبی در درمان این بیماری دارد.

روغن کالاندولا برای راش پوشک

روغن کالاندولا می‌تواند به تسکین و درمان راش و التهابات ناشی از پوشک  کمک کند. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که در حالی که کرم آلوئه‌ورا در التیام راش پوشک موثر است ولی پماد کالاندولا بسیار موثرتر بوده است. برای دریافت نتیجه دلخواه، بهتر است کمی کرم آلوئه‌ورا را با کالاندولا ترکیب و به صورت منظم استفاده شود. در این صورت.

روغن کالاندولا برای پسوریازیس

خواس التیام‌بخش روغن کالاندولا میتواند باعث تاثیرگذاری این روغن در درمان پسوریازیش شود، میتوانید چند مرتبه در روز  پماد یا کرم کالاندولا را برروی موضع ماساژ دهید و اثر آن را بررسی کنید.

کالاندولا؛ کلیدی برای داشتن پوستی سالم‌تر

روغن کالاندولا می‌تواند تا حد زیادی ظاهر پوست را بهتر کند. این روغن و کرم‌هایی که دارای این روغن هستند، باعث بهبود آب‌رسانی و همین‌طور استحکام پوست می‌شوند. همچنین این احتمال توسط محققان داده شده است که کالاندولا در درمان درماتیت تماسی موثر باشد.

روغن کالاندولا

تست حساسیت پوستی به روغن کالاندولا

برای اطمینان از عدم حساسیت به روغن کالاندولا، می‌توان تستی را انجام داد. برای این منظور، لازم است کمی روغن را روی بخش کوچکی از پوست مانند ساعد دست بمالید و بین 24 تا 48 ساعت صبر کنید تا روغن به صورت کامل جذب بدن شود. اگر بعد از این مدت روی آن سطح از پوست خود احساس سوزش داشتید، یعنی نسبت به کالاندولا حساسیت دارید.

آیا استفا‌ده از کالا‌ندولا خطر دارد؟

به طور کلی استفاده از کالاندولا بی‌خطر است، اما باید در استفاده از این روغن به نکاتی توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید، ممکن است مصرف این روغن تا حدودی برای شما مضر باشد. همچنین اگر قصد انجام هرگونه عمل جراحی را دارید، توصیه میشود از مصرف خوراکی کالاندولا پرهیز کنید. همچنین مصرف خوراکی کالاندولا باعث ایجاد خواب‌آلودگی می‌شود. به همین خاطر، نباید آن را همراه با داروهای آرام‌بخش مصرف کرد.

روغن‌های دیگر مناسب برای افزایش سلامت پو‌ست

علاوه بر کالاندولا، روغن‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای روتین پوستی خود استفاده کنید.

 

برخی از روغن‌های طبیعی مناسب برای افزایش سلامت پوست عبارتند از:

  • روغن درخت چای
  • روغن نارگیل
  • آلوئه ورا
  • روغن آرگان
  • روغن کرچک
  • روغن جوجوبا
  • سرکه سیب
  • شی باتر
  • روغن بادام
  • روغن آووکادو

به دنبال محصولاتی باشید که دارای ویژگی غیرکومدون زا باشند و باعث انسداد منافذ پوست و ایجاد جوش نشوند

جمع بندی

روغن کالاندولا توسط بسیاری افراد استفاده میشود که برای برخی از آنها مفید فایده می باشد، با این وجود تحقیقات جامعی در مورد خواص آنها هنوز انجام نشده است، اگر مایل به استفاده هستید، بهتر است از ترکیبات طبیعی محصول مورد استفاده، اطمینان حاصل کنید. توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از این روغن را دارید، ابتدا با انجام تستی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مطمئن شوید که به کالاندولا حساسیت ندارید.

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش